מלך תאילנד ראמה התשיעי מת בגיל 88, צפי להפיכה צבאית

    שלמה ריזל No Comments on מלך תאילנד ראמה התשיעי מת בגיל 88, צפי להפיכה צבאית

    ראמה התשיעי שלט מ-1950 ובכך היה לשליט המדינה הוותיק ביותר בעולם • הונו מוערך בלא פחות מ-30 מליארד דולר והוא היה נחשב לבן המלוכה העשיר בעולם

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מת מלך תאילנד פומיפון אדוניאדט. פומיפון נולד בקיימברידג', מסצ'וסטס, ארצות הברית. לאחר שלמד בבית ספר יסודי בבנגקוק, עבר עם שישה מבני משפחתו לשווייץ, שם למד.

    לאחר מותו המסתורי של אחיו הבכור, אנאנדה מאהידון, הומלך פומיפון ב־9 ביוני 1946. אך לא מלך מיד, אלא השלים את לימודיו בעוד דודו, הנסיך רנגסיט, אוחז בכתר למעשה עד להמלכה בפועל ב-5 במאי 1950.

    בשנות שלטונו המוקדמות לא היה לפומיפון כוח פוליטי משמעותי, והוא אחז במשרה טקסית בלבד אל מול גורמי הכוח השונים שהתחלפו בתאילנד מאז המהפכה הצבאית ב־1932. עם זאת, נהנה המלך מתמיכת העם הרואה את המלך כאבי האומה, גם מבחינה דתית \ותומך בגישתו המעשית לסיוע לעניי הכפר.

    בשנת 1973 נקט פומיפון עמדה ברורה כאשר התבטא כנגד משטרו הצבאי של טאנום קיטיאצ'ון ובעד משטר דמוקרטי בתאילנד, ומאז התערב בפוליטיקה מספר פעמים ניכר, כולל נאום טלוויזיה ב-1992 בו התעקש על הדחתו של רמטכ"ל צבא תאילנד דאז, סוצ'ינדה קראפריון. פומיפון לא היסס גם לתמוך רשמית בהפיכה הצבאית שהביאה ב־2006 לסילוקו של ראש הממשלה, המיליארדר תאקסין שינאוואטרה.

    במדינה בה למעלה ממחצית האוכלוסייה מתחת לגיל 20, תאים מועטים יכולים לדמיין ראש מדינה אחר. תמונתו של המלך תלויה כמעט בכל בית ועסק תאי ומעטרת את השטרות והמטבעות. לפני כל סרט המוקרן בתאילנד הקהל קם על רגליו, נשמע המנון המלך (אותו חיבר והלחין המלך פומיפון) ומוקרנות תמונות מחייו. (מתוך ויקיפדיה)



    0 תגובות